Cesta s najvećim prometom u državi, koja odavno nije zaobilaznica nego tranzitna cesta koja prolazi kroz grad. Izgradnjom čvora Kozala i rekonstrukcijom čvora Orehovica sadašnja riječka zaobilaznica treba postati brza gradska prometnica. Uz čvorove Draga i Škurinje i spojeve na ceste D 404 i D 403, i postojeće čvorove Zamet, Bakar, Čavle, Rujevica, Matulji i Trinajstići ta prometnica ne zaobilazi grad već ga integrira i povezuje 🚙🚚🚛
Zato je izrazito bitno što prije započeti s izgradnjom nove riječke zaobilaznice, koja bi kako ime i govori prometno zaobišla grad i izmjestila tranzitni promet s gradskih prometnica. U prostornom planu ucrtana je trasa prometnice od Permana do Grobnika. Izgradnjom ovog kraka autoceste sav promet iz pravca Slovenije i Italije prema Zagrebu i Dalmaciji, i obrnuto, bi zaobišao Rijeku. Dijelom se to odnosi i na tranzitni promet za, odnosno iz Istre. Radi se o desetcima tisuća vozila dnevno koji bi zaobišli Rijeku. Učinci bi bili višestruki. Manji promet na sadašnjoj zaobi, veća sigurnost prometa, integriranost gradskih prometnica, kvalitetnija mobilnost stanovništva, bolja dostupnost usluga, manja zagađenjost i ukupna veća vrijednost grada koji teče 🏙
Krenimo s ovom riječkom temom tamo gdje joj je i mjesto, kod usvajanja budućih planova i proračuna u Saboru na Markovom trgu 🟥