Unija Kvarnera i Akcija mladih: Tražimo ostavku direktora Kontuša i povratak Puljića na posao

Autor Fiuman.hr
Članovi Unije Kvarnera i Akcije mladih održali su konferenciju za medije o odluci direktora Autotroleja da se vozaču Robertu Puljiću ne produži ugovor.

Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:
“Današnji dan će biti zapisan kao sramota za Autotrolej i za naš grad. Danas se dešava upravo zbog čega mladi i stručni ljudi odlaze iz našeg grada i države. Očito u ovoj lijepoj našoj, a na žalost i našem gradu koji 

teče ljudi koji skrenu pažnju na neki problem ili ilegalne radnje unutar sustava dobiju po glavi. Umjesto da sustav taj problem riješi, oni postanu problem takvog naopakog sustava. Svakim danom možemo vidjeti da ovog socijal-demokratskog u Socijaldemokratskoj partiji Hrvatske (SDP-u) već jako dugo nema…ostala je samo partija! Pred par dana SDP-e je predložio uvođenje priznanja “Ankica Lepej” za ukazivanje na nepravilnosti a danas je udijelio otkaz čovjeku koji je u “njihovom gradu” ukazao na probleme i nepravilnosti! Da se prisjetimo. Vozač autobusa Robert Puljić tijekom prošle je godine upozoravao svoje nadređene u komunalnom društvu Autotrolej, a nakon što oni nisu reagirali odlučio je na niz problema i nelogičnosti upozoriti čelne ljude gradova i općina koji su vlasnici Autotroleja. Pismo je podijelio i s medijima na samom koncu 2021. godine kako bi također javnost upozorio na određene probleme, a direktor Autotroleja Alberto Kontuš nedugo nakon toga odlučio mu je dati otkaz, odnosno ne produžiti ugovor, iako trenutno imaju raspisan natječaj u kojem traže deset novih vozača autobusa. Što se sve događalo u proteklih mjesec dana od objave otvorenog pisma koje je u konačnici rezultiralo završetkom njegovog rada u Autotroleju otkrio je u novom opširnijem pismu:
“Prvenstvena namjera bila mu je upoznati kako (grado)načelnike tako i širu javnost sa svime onime što se krije iza prečesto nepouzdane usluge koju svi skupa direktno ili indirektno plaćamo, te nakon gotovo dvogodišnjeg ukazivanja na brojne nelogičnosti, propuste i nemar nadležnih, napokon isprovocirati promjenu na bolje. Drugim riječima, konačno privoliti da počnu savjesno obavljati svoj posao, na opću dobrobit svih zaposlenika i putnika. Budući da se u periodu nakon objave otvorenog pisma od strane lokalnih web portala apsolutno nitko iz Autotroleja ni na koji način nije javno oglasio, te samim time potvrdio ili opovrgnuo navode 17. siječnja dobio je odgovor iz Ureda gradonačelnika Grada Rijeke.
Puljić spominje nevjerojatnu tvrdnju g. Filipovića da “svakako moram napomenuti da do sada nije bilo sličnih kritika, niti primjedaba na ovu temu“. Pored doslovce stotina komentara na društvenim mrežama, s brojnim konkretnim kritikama i primjedbama naših putnika upravo na predmetnu temu, nevjerojatno je da gradonačelnik Filipović tvrdi nešto takvo. U ostatku maila izneseno je očito niz tvrdnji koje uopće nije pisao gradonačelnik, već grupa anonimnih autora s adrese Školjić 15. Da stvar bude zanimljivija, na Zavodu za zapošljavanje je raspisan natječaj putem kojeg se zbog povećanog opsega posla traži desetero novih vozača autobusa. Natječaj je raspisan 14. siječnja i traje do 14. veljače, a u sredini tog vremenskog perioda se meni kao očigledno nepoželjnom vozaču ne produžuje ugovor.
Da stvar bude još zanimljivija, u siječnju 2019. godine sam se na usmenu preporuku jednog vozača uvaženu od strane nadležnih šefova našao na popisu desetak kandidata kojima je Autotrolej platio cjelokupne troškove prekvalifikacije, stjecanja vozačke dozvole D kategorije, liječničkih pregleda te izradu memorijske kartice vozača za digitalni tahograf. Ukupna visina tih troškova u mom slučaju iznosila je oko 17 tisuća kuna, a prema sporazumu potpisanom 21. veljače 2019. godine moja obveza po završetku osposobljavanja bila je stupiti u radni odnos u trajanju od 2 godine s mogućnošću primanja u stalni radni odnos po isteku roka od 2 godine. Sporazum je u ime Autotrolej potpisao današnji direktor g. Kontuš. U trenutku kada se meni ne produžuje ugovor za radno mjesto vozača autobusa, samo u prigradu imamo 23 vozača s otvorenim bolovanjem, dvojicu na godišnjem odmoru, te petoricu slobodnih. Preostalih 80-ak radi, nezanemariv dio njih na svoj slobodan dan. Drugim riječima da se kojim slučajem spomenuta desetorica predomisle i odbije odraditi dodatnu smjenu, sustav bi se urušio, više od 50 polazaka ne bi imao tko odvoziti.“ Komentar gradonačelnika Marka Filipovića, a posebno pamflet Autotroleja nisu vrijedni komentara. Ovo nije prvi puta da upozoravamo na nepravilnosti naspram radnika komunalnih društava u vlasništvu Grada Rijeke. Na prošlim sjednicama upozorili smo na nepravilnosti u radu Rijeka plusa. A spajanjem Rijeka plusa i Rijeka prometa nam slijedi egzodus stručnih radnika . Zadnje vidimo i da postoje ogromni problemi u KD Vodovod i kanalizacije. I onda se čudimo zašto nam grad odumire. Ovakvim načinom rada odlazi mladi stručan kadar koji bi trebao biti nositelj demografske obnove.

Tražimo ostavku gospodina Kontuša jer oštetio društvo i nanio štetu ugleda društva te produženje ugovora gospodina Roberta Puljića! Ako gospodin Kontuš ne misli pruzeti odgovornost, pozivamo gradonačelnika da sazove hitnu sjednicu skupštine društva i raspravi o povjerenju gospodina Kontuša.”