Na konferenciji za novinare održanoj 23.11.2018.u prostorijama Radija Gorski kotar predstavnici Unije Kvarnera, Goran Rački i SDP-a Delnice Igor Pleše izjavili su:
Od naše prošle konferencije za novinare održane 22.05.2018. prošlo je pola godine. Naš prijedlog mjera za subvencioniranje cijene cestarine za stanovnike Gorskog kotara na autocesti A6 prema Rijeci poslan je u nadležno Ministarstvo 29.05.2018. Sa žaljenjem moramo reći da do danas na njega nismo dobili službeni odgovor. Stoga ovim putem sazivamo novu konferenciju za novinare, jer nemamo namjere odustati u svojim namjerama da putem smanjenja cijene cestarine olakšamo život stanovnicima i poduzetnicima s područja Gorskog kotara, a medijski pritisak je očito jedini način na koji možemo ostvariti zacrtani cilj.
Još jednom podsjećamo nadležne institucije da je život stanovnika i poduzetnika Gorskog kotara višestruko skuplji nego u ostalom dijelu Hrvatsku, naglašavamo da nije isto živjeti ili raditi u Hrvatskom primorju ili Zagrebu i Gorskom kotaru koji je više mjeseci pokriven snježnim pokrivačem. Dok stanovnici primorskog dijela naše županije bez ikakve naknade dolaze do Rijeke preko krčkog mosta ili autocestom od Šmrike do Rijeke Gorani su prisiljeni plaćati punu cijenu autoceste. Stanovnici otoka plaćaju trajekt po povlaštenoj cijeni, Gorani opet moraju plaćati punu cijenu autoceste. Argument postojanja alternativnih prometnih pravaca koji se često spominje ne možemo prihvatiti jer u Hrvatskoj postoje deseci primjera gdje alternativni pravac postoji, ali se autocesta ili prometna infrastruktura svejedno ne plaća (tunel Sveti Ilija u Dalmaciji, autocesta Rijeka – Šmrika, autocesta Zagreb – Vrbovec itd.) Poseban slučaj je upravo spomenuta dionica autoceste od Zagreba do Vrbovca koja je duljine 85 kilometara, a samo za ilustraciju dionica autoceste od Rijeke do Vrbovskog je duljine 74 kilometra. Po nama postavlja se opravdano pitanje, ako sve navedene dionice autoceste mogu biti potpuno besplatne za sav promet zašto onda Gorani ne bi plaćali autocestu po subvencioniranoj cijeni? Posebna priča su poduzetnici kojima cijena proizvoda višestruko raste zbog nepovoljnih klimatskih uvjeta, ali i troškova prijevoza koje ostali nemaju. Upravo su poduzetnici jedna od najvažnijih kategorija na koju mislimo prilikom borbe za subvencioniranu cijenu prijevoza autocestom.
Imamo osjećaj kako se po ovom pitanju stanovnici Gorskog kotara tretiraju kao stanovnici drugog reda s obzirom da smo mi jedini koji u našoj županiji moramo plaćati punu cijenu cestarine kako bismo došli do županijskog središta.
Pozdravljamo niz mjera i odluka donesenih u posljednje vrijeme koje olakšavaju život stanovnicima Gorskog kotara. Nadoknada troškova zimske službe u iznosu od 7,5 milijuna kuna, dovršetak prometnice Ložac – Hrvatsko i radovi na „staroj“ cesti Delnice – Rijeka samo su neki od primjera. Upravo su nas i radovi na „staroj“ cesti dodatno potaknuli na ponovno otvaranje ove teme. Naime svatko tko je proteklih pola godine išao „starom“ cestom zna koliko vremena treba od Delnica do Lokava zbog 4 ili 5 postavljenih semafora.
Kolega i ja smo dali konstruktivan i konkretan prijedlog na koji način se može ostvariti postavljeni cilj smanjenja cijene autoceste za stanovnike Gorskog kotara, a da su pri tome na dobitku stanovnici, ali koncesionar koji će na račun većeg prometa domaćeg stanovništva po autocesti ostvariti dodatnu zaradu. Nažalost na dostavljeni prijedlog nismo dobili niti odgovor. Stoga još jednom pozivamo odgovorne da se očituju o našem prijedlogu u najkraćem roku.